Izba Administracji Skarbowej w Katowicach
Izba Administracji Skarbowej w Katowicach jest w Katowicach przy ul. Damrota 25.
Izbą kieruje Dyrektor. Nadzór na Dyrektorem ma minister Szef Krajowej Administracji Skarbowej.
Izbie podlega 37 urzędów skarbowych. Izbie podlega także Śląski Urząd Celno-Skarbowy.
Czym zajmuje się Izba?
Izba ma nadzór nad urzędami skarbowymi i urzędem celno-skarbowym. Izba sprawdza czy urzędy dobrze pracują.
Izba zajmuje się sprawami osób, które nie zgadzają się z urzędami.
Czym zajmuje się urząd skarbowy?
Zadaniem Urzędu jest obsługa podatników.
Urząd zajmuję się również prowadzeniem kontroli. Sprawdza czy ludzie przestrzegają przepisów.
Urząd ściąga długi, gdy ludzie nie płacą podatków w terminie.
Działania Urzędu zapewniają wpływy do budżetu państwa. Dzięki temu państwo może pomagać swoim obywatelom.
Czym zajmuje się Śląski Urząd Celno-Skarbowy w Katowicach?
Urząd celno-skarbowy zajmuje się głównie kontrolą. Sprawdza czy firmy działają uczciwie i zgodnie z prawem. Walczy z tymi, którzy oszukują i łamią przepisy.
Urząd chroni uczciwych podatników oraz ich interesy.