Drugi Śląski Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej jest w Bielsku-Białej przy ul. Warszawskiej 45
Urzędem kieruje Naczelnik. Urząd podlega Izbie Administracji Skarbowej w Katowicach.
Urząd jest tak zwanym „urzędem wyspecjalizowanym". Oznacza to, że zajmuje się tylko obsługą największych firm.
Zadaniem Urzędu jest obsługa podatników.
Urząd zajmuję się również prowadzeniem kontroli. Sprawdza czy ludzie przestrzegają przepisów.
Urząd ściąga długi, gdy ludzie nie płacą podatków w terminie.
Działania Urzędu zapewniają wpływy do budżetu państwa. Dzięki temu państwo może pomagać swoim obywatelom.