Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Katowicach prowadzi Rejestr działalności w zakresie walut wirtualnych.
Podstawa prawna:
- art. 129m - 129z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wyznaczenia organu Krajowej Administracji Skarbowej do wykonywania zadań organu właściwego do prowadzenia rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych,
- Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 21 października 2021 r. w sprawie wniosku o wpis do rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych oraz zawiadomienia o zawieszeniu wykonywania tej działalności.
Działalność w zakresie walut wirtualnych jest działalnością regulowaną i wymaga uzyskania wpisu do rejestru.
Rejestr działalności w zakresie walut wirtualnych:
według stanu na dzień 24.04.2025 r. (plik pdf, 1978,1 KB)
Wpis do rejestru, zmiana wpisu, zawiadomienie o zawieszeniu i wykreślenie z rejestru
Poniżej znajdziesz linki do usług na e-PUAP, które umożliwiają złożenie wniosków dotyczących Rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych. Linki otwierają się w nowych oknach w serwisie e-PUAP:
- Wniosek o wpis do Rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych
- Wniosek o zmianę wpisu w Rejestrze działalności w zakresie walut wirtualnych
- Wniosek o wykreślenie z Rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych
- Zawiadomienie o zawieszeniu działalności w zakresie walut wirtualnych
Wnioski można składać wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy e-PUAP.
Opłata skarbowa za wpis do rejestru
Wpis do rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych podlega opłacie skarbowej w wysokości 616 zł. Opłatę wpłacają Państwo w chwili złożenia wniosku, a potwierdzenie wpłaty dołączają Państwo do wniosku o wpis do rejestru.
Wpłaty dokonują Państwo na rachunek bankowy Urzędu Miasta Katowice:
-
PKO BP S.A. o nr 52 1020 2313 2672 0211 1111 1111 /z dopiskiem: opłata za wpis do rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych/.
Masz pytanie dotyczące wpisu do rejestru?
Zajrzyj do zestawu pytań i odpowiedzi (plik pdf, 579,6KB)
Pytanie w sprawie rejestru możesz zadać:
- telefonicznie z zakresu problemów technicznych związanych z wypełnieniem wniosku o wpis do rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych Krajowej Informacji Skarbowej - 801 055 055 lub 22 330 03 30; obsługa pytań dotyczących Rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych zaliczona została do obsługi Portalu podatkowego, e-deklaracji dlatego po wybraniu numeru telefonu należy wybrać tonowo 2, następnie należy wybrać 2 i kolejno 1.
- w zakresie procesu podpisania i wysłania wniosku oraz prawidłowego działania platformy ePUAP skontaktuj się z infolinią ePUAP (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym)
- w pozostałych sprawach pisząc na adres rtw.help@mf.gov.pl
Do pobrania:
- Oświadczenie przedsiębiorcy o spełnieniu warunków do prowadzenia działalności w zakresie walut wirtualnych (plik pdf, 402,8KB)
- Wzór wniosku o wpis do Rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych (Numer wzoru: 2021/10/27/11023)
- Wzór zawiadomienia o zawieszeniu działalności w zakresie walut wirtualnych (Numer wzoru: 2021/10/27/11022)
- Wzór wniosku o wykreślenie z Rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych (Numer wzoru: 2021/10/27/11021)
- Wzór wniosku o zmianę wpisu do Rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych (Numer wzoru: 2021/10/27/11020)
Wzory dokumentów można pobrać ze strony Centralnego Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).
Należy wybrać opcję filtruj, a następnie wpisać numer wzoru dokumentu z listy zamieszczonej powyżej.